Menu

Spørsmål og svar

Hva er en SafeSpot?
SafeSpot er en digital løsning for å registrere kunder, besøkende og deltakere som brukes av et bredt spekter av bedrifter og organisasjoner. Formålet med SafeSpot er å forhindre spredning av Covid-19, og å bidra til kontaktsporing.
Hvordan fungerer det?
Hver SafeSpot har en unik kode og QR-kode. Du kan registrere deg på en SafeSpot på en av følgende måter: Gå www.registersafespots.com og sett inn den unike koden. Følg instuksjonene på nettsiden for å registrere deg. Skann QR-koden og følg instruksjonene for å registrere deg.
Hvem kan registrere seg på en SafeSpot?
Alle kan registrere seg på en SafeSpot.
Hvor lenge lagres dataene mine?
Dine personopplysninger vil bli lagret i løpet av 28 dager fra det øyeblikket du registrerer deg. Etter 28 dager slettes dataene dine automatisk. Hvis du bestemmer deg for å opprette en konto, lagres dataene dine i opptil seks måneder etter siste innlogging. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du se termkoblingen nederst på denne siden.
Hvem har opprettet tjenesten?
Denne tjenesten er utviklet og drevet av ME Data AS, org.nr: 922142009, Trondheim, Norge
Hvordan kommer jeg i gang?
SafeSpot er satt opp om ca 2 minutter, og du vil umiddelbart kunne registrere dine besøkende digitalt: 1. Registrer bedriften din på forsiden av vår nettside covidsafespots.com 2. Følg instruksjonene til "Opprett SafeSpot" på den første siden etter registrering 3. Fyll ut informasjonen og trykk «lagre» 4. SafeSpoten din er opprettet og klar til bruk Se vår komme i gang guide for mer informasjon.
Hva om en bekreftet sak oppstår?
Selskapet vil normalt bli kontaktet direkte av eller komme i kontakt med de lokale helsemyndighetene for å få en sak bekreftet. Basert på en forespørsel fra helsemyndighetene, kan SafeSpot gi personlig informasjon fra SafeSpot-registreringene for å støtte kontaktsporing. Dette vil bare skje hvis et bekreftet tilfelle av infeksjon kan spores til et gitt sted og tid hvor du har registrert deg. Helsemyndighetene er ansvarlige for å vurdere og kontakte potensielle ofre og vil eventi deretter kontakte deg ved hjelp av kontaktinformasjonen du har oppgitt når du registrerer deg. I noen tilfeller kan helsemyndighetene også be selskapet om å informere besøkende innen en gitt tidsperiode.
Kan jeg opprette flere SafeSpots på én bedriftsbruker?
Ja, når du har registrert bedriften din, kan du opprette så mange SafeSpot'.
Kan det være mer enn én bruker koblet til en bedriftskonto?
Det er bare én administrasjonsbruker for hver konto. Hvis du vil endre dette, kan du kontakte oss direkte contact@registersafespot.com Vi jobber med en ny funksjon som muliggjør flere bedre brukeradministrasjon.
Hva skal vi gjøre hvis vi blir varslet om en bekreftet sak?
Alle varsler anbefales å sjekke for å bekrefte med de lokale helsemyndighetene Hvis det oppstår en infeksjon, kan du bli bedt om å levere lister over registranter innen en gitt tidsramme. I så fall kan du videresende en slik forespørsel direkte til oss contact@registersafespot.com og vi vil støtte de lokale helsemyndighetene i kontaktsporing Hvis det oppstår en infeksjon, kan du bli bedt om å varsle besøkende innen en gitt tidsramme. Du kan deretter bruke den oppgitte informasjonen fra administrasjonsområdet til å gjøre det. Husk å ikke avsløre noen personlige opplysninger.
Hvordan blir registrerte brukere varslet ved infeksjon?
Du vil normalt bli kontaktet av helsemyndighetene hvis det oppstår en sak og du blir vurdert som potensielt berørt. De vil kontakte deg ved hjelp av kontaktinformasjonen du oppga.