Menu

Spørsmål og svar

Hva er en SafeSpot?

SafeSpot er en digital løsning for å registrere dine besøkende på en trygg og enkel måte. SafeSpot brukes allerede av bedrifter og organisasjoner i alle sjangre. En SafeSpot kan opprettes overalt der det ferdes mennesker. Derfor har vi kunder i både offentlig og privat sektor. Arbeidsplasser, skoler, institusjoner, restauranter og reiseselskaper er eksempler på hvor det kan opprettes SafeSpots.

Formålet med SafeSpot er å forhindre spredning av Covid-19. Dette ved at vi hjelper kommunene med smittesporing og varsling.

Hvordan fungerer det?

Hver SafeSpot har en unik kode og QR-kode. Du kan registrere deg på en SafeSpot på en av følgende måter: Gå til www.registersafespot.com og sett inn den unike koden. Følg instuksjonene på nettsiden for å registrere deg. Skann QR-koden og følg instruksjonene.

Hvem kan registrere seg på en SafeSpot?

Alle kan registrere seg på en SafeSpot.

Hvor lenge lagres dataene mine?

Dine personopplysninger vil bli lagret i 14 dager fra det tidspunktet du registrerer deg. Etter 14 dager slettes dataene dine automatisk. Hvis du bestemmer deg for å opprette en konto, lagres dataene dine i opptil seks måneder etter siste innlogging. For mer informasjon, se termkoblingen nederst på denne siden.

Hvem har utviklet SafeSpot?

Denne tjenesten er utviklet og drevet av ME Data AS. Vi holder til i Trondheim, Norge.

Firmaet er registrert i Brønnøysundregistrene med organsisasjonsnummer: 922 14 2009.

Hvordan kommer jeg i gang?

SafeSpot er satt opp på ca. 2 minutter, og du vil umiddelbart kunne registrere dine besøkende digitalt.

Slik går du frem:

1. Registrer bedriften din på forsiden av vår nettside covidsafespots.com

2. Følg instruksjonene til «Opprett SafeSpot» på den første siden etter registrering.

3. Fyll ut informasjonen og trykk «lagre».

4. Din SafeSpot er opprettet og klar til bruk.

Se vår «komme i gang» guide for mer informasjon.

Hva om en bekreftet sak oppstår?

Selskapet vil i de fleste tilfeller bli kontaktet direkte av eller komme i kontakt med de lokale helsemyndighetene. Basert på en forespørsel fra helsemyndighetene kan SafeSpot gi personlig informasjon fra SafeSpot-registreringene for å støtte kontaktsporing. Dette vil bare skje hvis et bekreftet tilfelle av infeksjon kan spores til et gitt sted og tid hvor du har registrert deg. Helsemyndighetene er ansvarlig for å vurdere og kontakte potensielle ofre. De vil kontakte deg via informasjonen du oppga da du registrerte deg. I noen tilfeller kan helsemyndighetene også be selskapet om å informere besøkende innen en viss tid.

Kan jeg opprette flere SafeSpots på én bedriftsbruker?

Ja. Når du har registrert bedriften din kan du opprette så mange SafeSpot’ du ønsker.

Kan det være mer enn én bruker koblet til en bedriftskonto?

Det er bare én administrasjonsbruker for hver konto. Hvis du vil endre dette, kan du kontakte oss direkte på: contact@registersafespot.com. Vi jobber med en ny funksjon som muliggjør flere brukere og bedre brukeradministrasjon.

Hva skal vi gjøre hvis vi blir varslet om en bekreftet sak?

Alle varsler anbefales å sjekkes ut for å få de bekreftet hos de lokale helsemyndighetene. Hvis det oppstår en infeksjon, kan du som har bedrift bli bedt om å levere lister over registranter innen en gitt tidsperiode. I så fall kan du videresende en slik forespørsel direkte til oss på contact@registersafespot.com og vi vil støtte de lokale helsemyndighetene i kontaktsporing. Din bedrift kan også bli bedt om å varsle besøkende innen en gitt tidsramme. Da kan du bruke den oppgitte kontaktinformasjonen fra administrasjonsområdet til å gjøre det. Husk å ikke avsløre noen personlige opplysninger.

Hvordan blir registrerte brukere varslet ved infeksjon?

Du vil normalt bli kontaktet av helsemyndighetene hvis det oppstår en sak og du blir vurdert som potensielt berørt. De vil kontakte deg ved hjelp av kontaktinformasjonen du oppga.