Bruk av tjenesten

#1

Hvor kan jeg bestille informasjonsplakater med egen QR-kode?

Informasjonsplakater og klistremerker kan kjøpes i nettbutikken vår under «bestill materiale».

Alle plakater og klistremerker er spesialtilpasset slik at bedriftens navn og qr kode stemmer.

Vi sender ut disse til alle som bestiller.

#2

Hvordan kan jeg legge til ulike kategorier på safespoten vår? Feks. Bordnummer, møterom, avdeling?

Dette gjøres i admin portalen på www.admin.registersafespot.com.

Åpent registreringsfelt kan benyttes dersom du ønsker at gjesten selv skal gi noen opplysninger ved registrering i ett fritekstfelt.

  1. Finn din SafeSpot på forsiden og klikk på denne.
  2. Klikk på «Rediger SafeSpot»
  3. Gå så til «spesifikasjoner» som du finner øverst på siden.
  4. Aktiver funksjonen ved å klikke på knappen slik at denne blir rød.
  5. Skriv så inn hva du ønsker at besøkende skal svare på, feks. «Hvem skal du besøke?»
  6. Velg om du vil at dette skal være obligatorisk for alle besøkende og svare på.
  7. Klikk så på «lagre»

#3

Hvordan skal eldre som besøker oss klare å registrere seg?

Det skal være enkelt for både yngre og eldre å registrere seg på en SafeSpot. Hvis noen ikke har en smarttelefon som klarer å lese QR-koder kan de gå til www.registersafespot.com , skrive inn koden til den aktuelle SafeSpoten manuelt, og skrive inn personopplysninger manuelt. Dette forutsetter at de kan bruke internett på telefonen.

Det er også mulig for admin av SafeSpoten og legge inn registreringer manuelt i portalen. Da slipper gjesten å gjøre noe annet enn å formidle kontaktinformasjon til den som registrer direkte i portalen.

#4

Hva om en bekreftet sak oppstår?

Selskapet vil i de fleste tilfeller bli kontaktet direkte av eller komme i kontakt med de lokale helsemyndighetene. Basert på en forespørsel fra helsemyndighetene kan SafeSpot gi personlig informasjon fra SafeSpot-registreringene for å støtte kontaktsporing. Dette vil bare skje hvis et bekreftet tilfelle av infeksjon kan spores til et gitt sted og tid hvor du har registrert deg. Helsemyndighetene er ansvarlig for å vurdere og kontakte potensielle ofre. De vil kontakte deg via informasjonen du oppga da du registrerte deg. I noen tilfeller kan helsemyndighetene også be selskapet om å informere besøkende innen en viss tid.

#5

Hva skal vi gjøre hvis vi blir varslet om en bekreftet sak?

Alle varsler anbefales å sjekkes ut for å få de bekreftet hos de lokale helsemyndighetene. Hvis det oppstår et smittetilfelle, kan du som har bedrift bli bedt om å levere lister over registranter innen en gitt tidsperiode. I så fall er prosedyren følgende: 

1. Videresende forespørsel direkte til oss på kontakt@safespot.no eller be kommunen sende informasjon om dato, tid og sted. Ring oss gjerne direkte for å varsle for å sikre rask prosessering.

2. Vi henter ut listene og deler en tidsbegrenset og passordbeskyttet fil til gitte personer hos kommunen

Normal responstid: 

Hverdager 8 – 16: lister utlevert i løpet av 5-10 min fra henvendelsen er gitt og senest innen 30min

Utenfor normal arbeidstid og helger: innen 1-2 timer. 

Din bedrift kan også bli bedt om å varsle besøkende innen en gitt tidsramme. Da kan du bruke den oppgitte kontaktinformasjonen fra administrasjonsområdet til å gjøre det. Husk å ikke avsløre noen personlige opplysninger.

#6

Hvordan blir registrerte brukere varslet ved smitte?

Du vil normalt bli kontaktet av helsemyndighetene hvis det oppstår en sak og du blir vurdert som potensielt berørt. De vil kontakte deg ved hjelp av kontaktinformasjonen du oppga.

#7

Hvordan scanner man QR-koden?

Da bruker du kamera på smarttelefonen din. Hold kameraet foran QR koden til SafeSpoten slik at du får med hele koden i «bildet». Etterhvert vil det komme opp en link øverst på skjermen som man kan trykke på.

#9

Hvem sender ut SMS ved et smittetilfelle?

Det er normalt at helsemyndighetene sender ut sms om det oppstår et smittetilfelle. Bedriften hvor smittetilfellet har oppstått kan også få beskjed om å sende ut sms til mulig berørte gjester. Da bruker bedriften den oppgitte kontaktinformasjonen fra administrasjonsområdet til å sende ut sms. Husk å ikke avsløre noen personlige opplysninger.

#10

Kan vi bytte telefonnummer på brukeren?

Ja det er mulig. Logg inn på admin brukeren via www.admin.registersafespot.com. Gå til «profil» og klikk deretter på «bruker», «endre» og endre telefonnummeret. Når du er ferdig trykker du på «lagre»

#11

Jeg husker ikke passordet, kan jeg få nytt?

Hvis du har glemt passordet til admin brukeren så kan dette tilbakestilles. For å tilbakestille passordet går du til www.admin.registersafespot.com, klikker på «glemt passordet?», skriv så inn e-post adressen som admin brukeren er registrert med og da vil du motta en e-post hvor du kan endre passordet.

‹ Tilbake til alle kategorier